Az 5 kedvenc kesudiós tippünk

A sózatlan, pirítatlan kesudióról számtalan dolgot lehet elmondani: jótékonyan hat az emésztésre, immunrendszerre, szív- és érrendszerre, stb… de mi most nem ezért gyűltünk itt össze! :) A mrkt.hu csapata összegyűjtötte azt az öt tippet, amit az egészségesen étkezni vágyók, a vegánok, vagy a gluténérzékenyek különösen értékelni fognak.

1. Kesudió tej

kesudió tej

Akárcsak a mandulatej, a kesudió tej is eléggé kalóriaszegény, illetve telítetlen zsírsavakat is tartalmaz. De a legjobb az egészben? Az, hogy a bolti árakhoz képest sokkal olcsóbb az elkészítése! Egy növényi tej készítő gép hosszabb távon gazdaságos lehet, és egyszerűbb is, de akinek hagyományos házi turmixgépe van, az is könnyen elkészítheti saját kesudió tejét.

A következő kesudiókat javasoljuk kesudió tej készítéshez: kesudió apríték, bébi kesudió töret.

2. Kesudió vaj

kesudió vaj

A magokból készült vajak, krémek megosztóak lehetnek: elég csak a földimogyoróvajra gondolni, amit nem feltétlenül lehet mindenre, mindenkinek használni. A kesudióból készült vaj azonban nem ilyen! Mi bárkivel is találkoztunk, aki kóstolta, az egyenes imádta! Dobd fel a szendvicseidet, hiszen meglepően egyszerű elkészíteni: pirítsd egy sütőben 10-12 percig a kesudiót, majd tedd egy apritógépbe és turmixold addig, amíg a dióban lévő olajnak köszönhetően krémes állagot kap, majd ízesítsd kedved szerint (mi vaníliával turbóznánk), illetve érdemes egy kis olajat is adni hozzá! 

Extra tipp az igazán ínyenceknek: ízesítsd még a teádat is kesudió vajjal, hidd el, egy teljesen új világ fog megnyílni számodra!

A következő kesudiókat javasoljuk kesudió tej készítéshez: kesudió aprítékbébi kesudió töret.

3. Sütikhez alapanyag

kesudió sütemény

Nehéz igazán finom, de mégis könnyen elkészíthető vegán süteményeket találni, amit akár laktóz-, és gluténérzékenyek is fogyaszthatnak. A kesudiós receptek azonban általában ilyenek! :) Készíthetsz sajttortát, amit a kesun kívül ízesíthetsz karamellával, vagy földieperrel is. Készíthetsz kekszet is, amit almaszósszal tölthetsz meg, vagy palacsintát. De a kedvencünk mostanában a kesudiós-zabpelyhes szelet, ami órákig elegendő energiával lát el!

A következő kesudiókat javasoljuk kesudió tej készítéshez: kesudió aprítékbébi kesudió töret.

4. Reggeli

kesudió granola

Apropó zabpehely… a kesudió apríték tökéletes alapanyaga lehet a reggeli zabkásádnak, granoládnak, vagy müzlidnek, ha igazán egészségesen és fitten szeretnéd kezdeni a napjaidat. Mit javaslunk még a mixbe? Zabpelyhet, makadámdiót, földimogyorót, na és persze aszalt, vagy liofilizált gyümölcsöket!

A következő kesudiókat javasoljuk a legfinomabb reggelikhez: egész kesudió, kevéske bébi kesudió töret.

5. Kesudióból készült fagyi

kesudió fagylalt

Ilyet is lehet? Bizony! Ráadásul ha ügyes vagy, akkor a végeredmény a legjobb kézműves fagyizók termékeivel is vetekedni fog. Mire lesz szükséged? Jégre, agavészirupra, vaníliára, kesudió aprítékra és egy kevés sóra. Turmixold össze az egészet, majd keverj hozzá aprított csokoládét, és díszítsd karikára vágott banánnal, ha igazán ki akarsz rúgni a hámból! ;)

A következő kesudiókat javasoljuk kesudió tej készítéshez: kesudió aprítékbébi kesudió töret.

+1: A kedvenc ételeidbe, hagyományos tej helyett!

kesudió recept

Tudjuk, az első pontban már említettük, hogy milyen kitűnő magtejet készíthetsz a kesudióból, de arra gondoltál-e, hogy ezt a tejet különböző ételek készítésénél is felhasználhatod? Használd bátran hagyományos recepteknél a tej pótlására, így például a krémlevesek egy egészen új világát fedezheted fel! 

Ha pedig az a bizonyos étel csak kesudió önmagában, akkor a következő receptet ajánljuk:

Pörkölt kesudió:

-Sütőben 170-180 fok körüli hőmérsékleten 13-15 percig sütöd, közben néha összekeverve. A kesudió ekkor nem lesz aranybarna, sőt, szárazkásabb ízvilág fogja jellemezni.
- A boltokban jellemzően olajosan pörkölt kesudióval találkozhatsz. Habár ennek elkészítése bonyolultnak tűnhet, de valójában pofonegyszerű. Fritőzben 170-180 fokon, edényben közepes fokozat felett (9-ből 6-7-es erősségen) felmelegített olajban (jellemzően napraforgóolaj, de olíva is tökéletes) 3-4 percig kell sütni (attól függően mennyire fáradt az olaj, és mennyit teszel bele)
Aranyszabály, hogy "fortyogást" követően 1-1,5 perc múlva lesz tökéletes a kesudió, ekkor érdemes papírtörlőre kiszedni . Fontos ugyanakkor, hogy melegen a kesudió még nem lesz tökéletesen ropogós és aranybarna, érdemes megvárni, amíg teljesen kihül. Sózni vagy fűszerezni még melegen érdemes.

Van olyan tuti tipp, amit mi kihagytunk? Írd meg hozzászólás formájában! :)